jueves, 2 de abril de 2015

Començo a col·laborar a l'aula amb bona energia!

 Bon dia.


Ja ha pasat gairebé el meu primer període de pràctiques i el procés en el que m’he adaptat a l’aula així com la cooperació amb la meva tutora no ha fet més que millorar durant els dies.
 
Aquesta entrada la vull dedicar a una activitat del projecte d’aula. Els alumnes de la meva classe són els xefs, i varen decidir que voldrien fer el projecte sobre els xefs. Han fet algunes receptes i en començar les pràctiques em varen comentar que volien fer magdalenes i que estaven pensant com podrien comptar quantes magdalenes necessitaven, ja que cada alumne volia més d’una (comptava pels seus familiars/amics) i també decidiren fer magdalenes a tots els mestres d’infantil. La mestra em va involucrar en la planificació així com en la pràctica: mentre ella dirigia la conversació, jo apuntava la conversa dels infants.

Em van sorprendre les estratègies que cercaven per comptar les magdalenes que necessitaven. Destaco les següents:

-          Seure en taules i comptar taula per taula.
-          Estant al “cuc” (assemblea) comptaríem en ordre quantes magdalenes volíem. Així que si un infant volia 5 el següent si en vol 2 tindria que seguir comptant: 6 i 7. I així successivament fins que ho diguin tots.
-          Comptar de 5 en 5.
-          Comptar de 10 en 10.


La tutora ja em va comentar que la resta de mestres, abans de que nosaltres arriben, li havien aconsellat introduir el fet de comptar de 10 en 10. El fet de que hagi sortit la estratègia per part dels infants ens va emocionar.

Vam dividir la classe en 2 grups: un havia de comptar de 5 en 5 i l’altre de 10 en 10. La tutora i jo ens vam posar d’acord i cada una guiava un grup. Va ser sorprenent com varen comptar de totes les estratègies que havien sorgit i, es clar, varen arribar al mateix resultat. Però va ser més sorprenent encara que se’l hi acudis comptar de 5 en 5 amb les mans de tots, ja que “tenim mans amb 5 dits” (Nen 1).

En acabar, la meva tutora i jo, vam estar parlant sobre les aportacions que han fet els infants, els que han trobat dificultats i els que major idees i/o interès han mostrar. Sincerament ha estat una experiència molt enriquidora i sorprenent per a mi. No hagués pensat trobar als infants de 5 anys amb aquesta capacitat de buscar estratègies per a resoldre conflictes. El que estar clar és que la tutora i la forma de treballar del centre ho ha fet possible,: fer magdalenes ha sorgit de l’interès dels infants i amb la motivació de fer-les estaven tots molt interessats per comptar quantes magdalenes necessitaven i així resoldre el conflicte amb el que es trobaven.

Acabo amb algunes imatges del dia en qüestió i fins la pròxima!






No hay comentarios:

Publicar un comentario