viernes, 1 de mayo de 2015

Per què necessita un xef un rellotge?

Bon dia,

Tal com havia comentat a una altre entrada, havia iniciat amb els infants una petita investigació sobre el temps, en concret sobre la mesura del temps a través dels rellotges.

Després d’encaixar la temàtica amb el projecte vaig introduir la pregunta als infants: m’heu dit que voleu fer un rellotge, però com a classe de xefs que som, per què necessitem un rellotge?

Els infants em varen sorprendre. Mentre jo pensava que les respostes sortirien enseguida, em vaig equivocar. I els infants em responien sobre tot “per mirar-lo” o “per mirar quina hora és”, però no varen arribar a contestar-me la pregunta, encara que els hi preguntava per que el volem mirar mentre cuinem.

Davant la dificultat els hi vaig proposar demanar ajudar als pares. Ells varen acceptar. Així que vàrem escriure entre tots la pregunta: per que necessita un xef un rellotge?

Llàstima però, malgrat haver passat molt de temps, només ens varen portar la pregunta 3 almunes. Tot i això, em vaig animar i els vaig reunir per tornar a pensar i plantejar-nos la pregunta. Allí es quan em vaig adonar que encara que no tots els infants varen portar la pregunta, es va notar molt que ho havien parlat a casa. Així que varen sorgir moltes idees, que vam apuntar en un paper i el varem penjar al mural del projecte. El resultat va ser el següent:

Per què un xef necessita un rellotge:

Per saber quan el menjar està preparat
Per a que no es cremi
Per a que no es quedi cru
Per saber quan s’han cuinat menjars com la sopa, la pizza,



Jo en veure que els infants ho havien entès millor els vaig guiar per anar una mica més enllà: què passa si deixem el menjar molt de temps al forn? I si el deixem poc temps?, etc.

Bé, a banda d’aquesta sessió, voldria comentar breument que també vaig preparar una sessió d’anàlisi de la pel·lícula que varem veure: del xef “Ratatouille”, amb preguntes com: com Remi ensenya a cuinar el seu amic, com s’ha de cuinar, qui pot cuinar, etc. (les respotes eren clares a la pel·lícula). També vaig imprimir la cuina de la pel·lícula per analitzar-la. Els infants em varen demanar penjar-la al racó del restaurant. Adjunto la foto:

Imatge de: Pix good



Fins aquí avui!

No hay comentarios:

Publicar un comentario