Bon dia,
Voldria dedicar aquesta entrada a la sessió de psicomotricitat
que vaig dissenyar. És veritat que n’he fet unes quantes però aquesta me la
vaig repensar molt. A continuació el disseny previ que havia fet:
La cameta elàstica que apareix al disseny no la vaig introduir
per varies causes: em pareixia una mica perillosos els ferros que te pels
costats i, a més, ja no cabia en l’espai que tenim disponible a l’aula. A continuació
les imatges de com vaig presentar i preparar la sessió.
Entre els meus objectius voldria destacar la continuitat del treball d’equilibri que havia preparat a la sessió anterior i introduir materials nous. Tot amb la intenció de fer-los canviar de joc: fer baralles amb les peces i colpejar-se amb aquestes. En concret vaig introduir dos cordes, “túnel”, arcs, els “boti-botis”, teles noves de diferents mides i en especial una tela negra gran amb la que vaig cobrir una tenda de campada. Ho he preparat com a circuit i la veritat que ha donat diversitat de jocs.
Amb la corda, alguns l’usaven per saltar, altres
per fer una lluita de qui estirava més pels extrems, etc. Els arc alguns l’usaven
per fer rodar a les mans i altres per encaixar des de lluny dus pilotes
petites. Pel que fa a la tenda d’acampada, el túnel i la tela gran m’ha
transmès la necessitat que tenen els infants d’amagar-se i aïllar-se dels altres,
sobretot dos d’ells. La tela gran també els ha servit per espantar-se els uns
als altres. La veritat que he gaudit molt amb la sessió ja que he aconseguit el
meu objectiu de diversificar els tipus de joc. A continuació imatges d ela
sessió:
Per últim dir
que, després de veure que els infants estàvem acostumats a fer dibuixos
individuals vaig proposar a la mestra fer una representació en paper continu. Per
una banda, els dibuixos es podrien fer segons els grups de joc i per altra, els
infats tindrien molt més espai per a dibuixar.
Aprofito per dir
que en aquesta sessió és la segona que he fet i les millores s’han vist en
seguida. En el primer mural, malgrat les consignes que vaig donar, els infants
feren dibuixos individualitzats i alguns marcant-los amb una línia amb la
intenció de tallar-lo després. També havia altres que si que aprofitaren l’espai
molt bé i s’expressaren amb llibertat.
Davant d’aquesta
situació, en fer el segon mural els hi vaig tornar a dir que podien fer
dibuixos conjunts si havien jugat junt i que no es limitaren a un petit espai,
que l’altre vegada havien deixat molt de espai en blanc. Com a conseqüència els
resultats foren els següents:
Fins la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario